22 janeiro 2010

Cosplay Interview: RainerTachibana

When I first saw Rainer's cosplay I wasn't even thinking about going into DA or even had a decent camera, but her style and way to portrait character amazed me. And it was amazing when I had the chance to find her on DA and see all her amazing works.

RainerTachibana deviantArt: http://rainertachibana.deviantart.com/


1)Please introduce yourself a little.

I'm Shizuka, a cosplayer from Singapore. Also known as Rainer on DeviantArt.


2)When did you start cosplaying? And how was the feeling in the first event you went as a cosplayer?

I started in 2006, at a major local event. I still remember that I was feeling very overwhelmed and insecure because I'm quite camera-shy and I tend to avoid crowds. But at the same time I was totally wow-ed by all the epic costumes and awesome people I met there, so it was such a wonderful experience for me.


3)What is important for a character so you decide to cosplay him/her?

I have to love the appearance of the character. Also I need to be sure that after makeup and styling, I have a chance of resembling him/her physically, otherwise it's a no-no. It would be bad to pick a character that I have no hope of cosplaying well because that'd be like letting down other fans of that character.


4)So far what is your favorite costume?

I do love my Lightning (FFXIII) costume. It's not exactly complete yet, but I've worn it to an event and a photoshoot, and it turned out reasonably well I suppose. I'll be redo-ing certain parts of the costume soon, hopefully I can complete it in 2010.


5) You sew all your costumes? And do all the props?

I sew some of my costumes when I have the time. The rest are either tailored or bought. I make all my props and accessories.



6)And still about costumes, what was the hardest costume you had to make? Or the one that gave you the most headaches.

I always have a problem making Dynasty Warriors cosplays. DW costumes are very complex and extremely expensive to tailor, so most of the time I self-tailor them. The sheer amount of detailing required is sometimes too much for me to handle, especially since I'm not a very patient (and very lazy) person. I tend to rush through a lot of things, which often ends up terribly.


7)I know you're afraid of looking bad as a male character, why??? You're so handsome in your male cosplays!

Thank you for the compliment!
Actually, it's quite the opposite! Hahaha. I'm quite comfortable in male cosplays but not female cosplays. Before 2009, I didn't try feminine/elegant female characters because I was unsure if I could portray them. I always wanted to, though. I'd attend events and be envious of all the lady cosplayers wearing pretty dresses and accessories and pretty makeup and having pretty hair, but I didn't dare to think of trying it then. And then a friend psychoed me into cosplaying Zhen Ji (Dynasty Warriors) for end of year '08 event, and I've been doing more of such characters since.


8)You have any future cosplays in mind that you can tell us?

I have quite a few from Final Fantasy that I really want to do. And I haven't really done one of Sheryl Nome's epic concert gowns yet.



9)You have any cosplayers you admire?

Of course. I absolutely look up to MiyoC from CNcos. And Shirokumapan from Japan.


10)What kind of music you like to listen?

JPop! And a little JRock.


11)You like video-games? If yes, what is your favorite (or favorites)?

Without a doubt, I'm quite the Final Fantasy fangirl. I also like series by Capcom, like Biohazard and DMC. And western RPGs and FPS too. Heck, I play almost everything.


12)And animes, which ones are your favorites and which ones you're watching now?

I've watched quite a number of animes and I can't think of any favourites off the bat. I think I'm more of a games person; animes don't really stay with me the way epic games do. I do love Gintama though. Hahaha.


13)What your family and friends think about your hobby?

My family is okay with it. I've always had a bit of an eccentric streak in me so I guess they understand. Most of my friends are within the cosplay circle too.


14)You have any hobby besides cosplay?

Yes, I game a lot. I also love the arts, and I draw often.


15 )You have many fans outside the Asia?

Not that I know of, haha.


16)You plan on continue doing cosplay (or at least props or something) after you leave Singapure? And you shouldn't retire, you're too awesome to retire!

I hope to continue, but studies come first. If I find that I have the time, I'll definitely take the opportunity to do some cosplay. And thank you! I'm very flattered that you think so.


17)To finish, please leave a message to your overseas fans.

I'm not sure about having fans, but to all fellow cosplayers/aspiring cosplayers/people who like cosplay, let's all continue to have fun in the hobby together!

--

Versão em Português:



1)Conte-nos um pouco sobre você.

Me chamo Shizuka, uma cosplayer de Cingapura. Também conhecida como Rainer no DeviantArt.


2)Quando você começou a fazer cosplay? E como você se sentiu quando foi de cosplay ao evento.

Eu comecei em 2006, em um grande evento local. Eu ainda lembro que eu estava bem oprimida e insegura porque eu sou bem tímida diante das câmeras e eu geralmente evito multidões. Mas ao mesmo tempo eu estava maravilhada com todas das roupas incríveis e as pessoas incríveis que eu encontrei lá, então isso foi uma experiência fantástica para mim.


3)O que é importante em um personagem para que você decida fazer o cosplay dele/dela?

Eu tenho que amar a aparência do personagem. Também eu tenho que ter certeza que depois da maquiagem e de estilizada, eu tenha alguma chance de me parecer com ele/ela fisicamente, senão é não-não. Seria ruim escolher um personagem que eu não tenho chance de fazer bem porque isso iria desapontar outros fãs daquele personagem.



4)Qual o seu cosplay favorito até hoje?

Eu amo a minha Lightning (FFXIII). Não está exatamente completa ainda, mas eu usei-a em um evento e num photoshoot, e ela ficou razoavelmente bem eu acho. Eu irei refazer certas partes da roupa em breve, eu espero completa-lá em 2010.


5)Você costura todas as suas roupas? E faz todos os acessórios?

Eu costuro minhas roupas quando eu tenho tempo. O resto é feito com costureira ou comprado. Eu faço todos os meus acessórios.


6)E ainda sobre as roupas, qual foi a mais difícil que você teve que fazer? Ou a que mais te deu dor de cabeça.

Eu sempre tenho um problema fazendo os cosplays de Dynasty Warriors. As roupas do DW são muito complexas e extremamente caras para fazer, então a maior parte do tempo eu que as costuro. A considerável quantidade de detalhe que algumas roupas precisam as vezes são demais para mim, especialmente porque eu não sou uma pessoa muito paciente (e bem preguiçosa). Eu acabo correndo e fazendo tudo as pressas, o que acaba ficando terrível no fim.


7)Eu sei que você tem medo de ficar ruim em personagens masculinos, porquê??? Você fica tão perfeita nos seus cosplays masculinos!

Obrigado pelo elogio!
Na verdade, é bem o oposto! Hahaha. Eu fico bem em cosplay masculino mas não em cosplay feminino. Antes de 2009, eu não tentei personagens femininos/elegantes porque eu não tinha certeza se podia representá-los. Eu sempre quis, no entanto eu ia a eventos e ficava com inveja de todas as cosplayers usando belos vestidos e acessórios e maquiagem e cabelos lindos, mas eu não ousava tentar. Então um amigo meu me enlouqueceu para fazer a Zhen Ji (Dynasty Warriors) para o evento do fim do ano de 2008, e desde então eu venho fazendo mais personagens desse tipo.


8)Você tem algum cosplay em mente que você possa nos contar?

Eu tenho alguns do Final Fantasy que eu quero fazer. E eu não fiz um dos vestidos do show da Sheryl Nome.


9)Tem algum cosplayer que você admire?

Lógico, eu admiro muito MiyoC do CNcos. E Shirokumapan do Japão.


10)Que tipo de música você gosta de ouvir?

JPop! E um pouco de JRock.


11)Você gosta de vídeo-games? Se sim, qual seu favorito (ou favoritos)?

Sem dúvida, eu sou fangril de Final Fantasy. Eu também gosto das séries da Capcom, como Biohazard e DMC. E RPGs e FPS ocidentais também. Droga, eu jogo quase de tudo.


12)Quais animes que você gosta? E quais você tem assistido atualmente?

Eu já assisti bastante animes e não consigo pensar em nenhum favorito de imediato. Eu acho que sou mais uma jogadora; animes não ficam comigo do jeito que jogos épicos ficam. Mas no entanto eu amo Gintama. Hahaha


13)O que a sua família e amigos pensam do seu hobby?

Minha família aceita, eu sempre fui um pouco excêntrica então eu acho que eles entendem. A maior parte dos meus amigos são do círculo cosplay também.


14)Quais são seus hobbys além do cosplay?

Sim, eu jogo bastante. E eu amo a arte, e eu desenho com frequência.


15)Você tem muitos fãs fora da Ásia?

Não que eu saiba, haha.



16)Você planeja continuar a fazer cosplay (ou pelo menos acessórios ou algo do tipo) depois que você deixar Cingapura? E você não deveria parar de fazer cosplay, você é muito foda!

Eu espero continuar, mas estudos vem primeiro. Se eu ver que tenho tempo, eu definitivamente vou aproveitar a oportunidade e fazer cosplay. E obrigada! Eu fico lisonjeada que você ache.


17)Para finalizar, deixe uma mensagem para os seus fãs.

Eu não tenho certeza sobre ter fãs, mas para todos os cosplayers/aspirantes a cosplayer/pessoas que gostam de cosplay, vamos continuar nos divertindo no nosso hobby juntos!

3 comentários:

Calimbandil disse...
Este comentário foi removido pelo autor.
Sami disse...

meu Deus...Que sherryl hein!

Anônimo disse...

Espero que isso de postar entrevista atras de entrevista seja apenas uma fase do blog, ou sua, Hugo.

p.s: não que seja HORRIVEL mas dou bem mais valor aos posts que falavam sobre cultura japonesa otaku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails