06 dezembro 2009

Cosplay Interview: Shiya

English Version:

The first time I saw one of Shiya's cosplay was her Hikaru, if memory serves me right, it was such a beautiful photo that I went up and tried to find her on DA. The next thing I knew is that I was pushing myself not to favorite all her images.




1)Please introduce yourself a little.

Hello! My name is Shiya, and I'm a cosplayer from California finishing up my degree in Fashion Design. ^^


2)When did you start cosplaying? And how was the feeling in the first event you went as a cosplayer?

My very first convention was Otakon 2004. I didn't know how to sew yet, and the experience of being around others who enjoyed dressing up as much as I do seemed to excite me!


3)What is important for a character so you decide to cosplay her?

Body Type~ I focus on that a lot.


4)So far what is your favorite costume?

Halloween Kairi/Kingdom Hearts original design and Wedding dress Shino/.hack//G.U.


5)You sew all your costumes? And do all the props?

I make 90% of everything. There's only been a couple of props I didn't make, and the Witch's Tale outfit was for a game promotion, not really my costume.


6)And still about costumes, what was the harddest costume you had to make? Or the one that gave you the most headaches.

Maybe Berserker Yuna dressform? Back then, I didn't know a lot about sewing and prop making, and I kept pushing myself so hard with that one in particular.



7)What's your favorite photoshoot location so far?

Oh, wow there's been so many. XD Maybe Salton Sea because of how creepy and isolated it was.


8)You have any future cosplays in mind that you can tell us?

My mind always changes when it comes to that. I think for sure my next three: Touhou, another original design, and another pretty sammy costume.


9)You have any cosplayers you admire?

It's hard to say. I think the only cosplayer I really looked up to was Yuffieleonheart when I first started cosplaying. I had the pleasure of meeting her last year, and she is fun company!


10)What kind of music you like to listen?

I love alternative rock.


11)You like video-games? If yes, what is your favorite (or favorites)?

I am more of an old-school gamer. Mario RPG will always be my favorite.



12)And animes, which ones are your favorites and which ones you're watching now?

Not watching anything new, but my favorite is Vampire Princess Miyu.


13)What your family and friends think about your hobby?

My family use to hate it so much, but they've finally come to accept it. Most of my friends accept it too.


14)You have any hobby besides cosplay?

Hanging out with friends.


15)You have many fans outside the US?

I think so.


16)To finish, please leave a message to your overseas fans.

Thank you so much for your support! Love to you!


--

Versão em Português:



1)Conte-nos um pouco sobre você.

Olá! Meu nome é Shiya, e eu sou cosplayer da Califórnia terminando meu mestrado em Design de Moda. ^^


2)Quando você começou a fazer cosplay? E como você se sentiu quando foi de cosplay ao evento.

Meu primeiro evento foi a Otakon 2004. Eu não sabia costurar ainda, e a experiência de estar junto de outros que gostavam de se vestir o tanto quanto eu me pareceu excitante!


3)O que é importante em um personagem para que você decida fazer o cosplay dela?

Tipo físico~ Eu foco muito nisso.


4)Qual o seu cosplay favorito até hoje?

Halloween Kairi/Kingdom Hearts design original e o vestido de Casamento da Shino/.hack//G.U.


5)Você costura todas as suas roupas? E faz todos os acessórios?

Eu faço 90% de tudo. Tem apenas alguns acessórios que eu não fiz, e a roupa da Witch's Tale que foi pra promover um jogo, então não era minha roupa.



6)E ainda sobre as roupas, qual foi a mais difícil que você teve que fazer? Ou a que mais te deu dor de cabeça.

Talvez a versão da Berserker Yuna? Naquela época, eu não sabia muito sobre costura e fazer acessórios, e eu continue me esforçando ao máximo com essa roupa em particular.


7)Qual o seu local favorito de photoshoot até hoje?

Oh, bem tem tantos. XD Talvez o Salton Sea porque o lugar era muito assustador e isolado.


8)Você tem algum cosplay em mente que você possa nos contar?

Minha mente sempre está mudando de idéia, eu tenho certeza dos próximos três: Touhou, outro design original e outra roupa da Pretty Sammy.


9)Tem algum cosplayer que você admire?

É difícil dizer. Eu acho que a única cosplayer que eu admirava era a Yuffieleonheart queando eu começei a fazer cosplay. Eu tive o prazer de conhecê-la ano passado, e ela foi uma ótima companhia!


10)Que tipo de música você gosta de ouvir?

Eu amo rock alternativo.


11)Você gosta de vídeo-games? Se sim, qual seu favorito (ou favoritos)?

Eu sou mais uma jogadora old-school. Mario RPG sempre será o meu favorito.


12)Quais animes que você gosta? E quais você tem assistido atualmente?

Não estou assistindo nada novo, mas o meu favorito é Vampire Princess Miyu.



13)O que a sua família e amigos pensam do seu hobby?

Minha família odiava mas eles finalmente vieram a aceitar. A maioria dos meus amigos aceita também.


14)Quais são seus hobbys além do cosplay?

Sair com meus amigos.


15)Você tem muitos fãs fora dos EUA?

Acho que sim.


16)Para finalizar, deixe uma mensagem para os seus fãs.

Muito obrigada pelo apoio de vocês! Amo todos vocês!

2 comentários:

:: Luthy Lothlorien :: disse...

Legal essa entrevista *O*
A menina parece bem simpática também.
Os cosplays dela são lindos, e ela costura muito bem! Estudante de moda, né... xDD (mas se bem que isso não quer dizer muita coisa, ela é talentosa por si mesma).
Mais entrevistas, mais mais \o/

plumoon disse...

She is so beutiful! and i love her costumes!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails