25 dezembro 2009

Cosplay Interview: Hikaru-Jan

What to say, what to say... She's gorgeous, stunning body, lovely smile and even if she's too short (or so she says) she tries her best to be a model. I guess it's easier if everyone just read the interview and stop reading my random explanations.




1)Please introduce yourself a little.

I'm Jan. I'm a cosplayer of Filipina and German descent residing in the United States.
I'm also a Fashion Design student at San Francisco State University.


2)When did you start cosplaying? And how was the feeling in the first event you went as a cosplayer?

I first started cosplaying in 2003 and attended Otakon 2003 as my first convention. I was very excited, and felt like I "clicked" with most of the people cosplaying because we were all having fun and geeking out. Haha!


3)What is important for a character so you decide to cosplay him/her?

Body type, and age of character. I tend to focus on characters that are a little older, or about my age.


4)So far what is your favorite costume?

Revy (Black Lagoon), and Rowdy Reiko (Rumble Roses).



5) You sew all your costumes? And do all the props?

Most of the time I do sew my own costumes. Sometimes, when I don't have time due to school work, I get them commissioned.
I don't make my own props. I can't make props to save my own life. LOL My dad actually makes some of my props, and I'm learning a little bit by watching him. I also get some of my props made by various commissioners.


6)And still about costumes, what was the hardest costume you had to make? Or the one that gave you the most headaches.

Warrior Yuna (Final Fantasy X-2). It was my first bodysuit type of costume, and I had a hard time sewing all of those elastic bands, and made sure everything fits well to my body.


7)You have any future cosplays in mind that you can tell us?

I'm currently planning on making a Bayonetta costume.


8)Since you're an aspiring couture model, you think cosplay and fashion can related somewhat?

Cosplay and fashion are two different things, in my opinion. Cosplay is more of role playing in costume, while trying to capture the attitude of the character. However, if someone were to model any kind of fashion, you also have to feel the "character" within yourself while trying to market the kind of fashion the designer wants to sell.

But that's all just an opinion. At least cosplay helps you be more comfortable in front of the camera!


9)You have any cosplayers you admire?

Omi Gibson


10)What kind of music you like to listen?

I love all kinds of music! I'm not much of a country fan, though.



11)You like video-games? If yes, what is your favorite (or favorites)?

I LOVE video games. I have many favorites, but I really love the Final Fantasy series as well as No More Heroes.


12)And animes, which ones are your favorites and which ones you're watching now?

My favorite animes are Black Lagoon, Tengen Toppa Gurren Laggan, and Death Note. I'm currently not watching any anime right now, but I would really like to get around to watching Macross Frontier.


13)What your family and friends think about your hobby?

My family and friends support my hobby. My step-dad and brother actually love anime and videogames, and my mom wants to cosplay with me one of these days. Most of my friends want to, or are cosplayers.


14)You have any hobby besides cosplay?

I love to shop and travel the world. I also love photography, and I'm trying to get better at it each day. Also, hanging out with friends.


15)You have many fans outside the US?

I do have "fans" outside the US. I really don't see them as fans, but more like a friend I've yet to meet.


16)To finish, please leave a message to your overseas fans.

Thank you for your support! Keep smiling, and hope we meet one day!


--

Versão em Português:



1)Conte-nos um pouco sobre você.

Eu sou Jan. Uma cosplayer descendente de Filipinos e Alemães que mora nos Estados Unidos.
Eu também sou estudante de Design de Moda na Universidade Estadual de São Francisco.


2)Quando você começou a fazer cosplay? E como você se sentiu quando foi de cosplay ao evento.

Eu comecei a fazer cosplay em 2003 e a Otakon 2003 foi meu primeiro evento. Eu tava bem animada, e eu senti que eu “enturmei” com a maioria das pessoas que estavam fazendo cosplay porque nós estávamos nos divertindo e nerdando juntos. Haha!


O que é importante em um personagem para que você decida fazer o cosplay dele/dela?

O físico, e a idade do personagem. Eu geralmente foco em personagens que são um pouco mais velhos, ou da minha idade.


4)Qual o seu cosplay favorito até hoje?

Revy (Black Lagoon), e Rowdy Reiko (Rumble Roses).


5)Você costura todas as suas roupas? E faz todos os acessórios?

A maioria das vezes eu costuro minhas roupas. Às vezes, quando eu não tenho tempo por causa dos trabalhos da escola, eu peço para alguém fazer.
Eu não faço meus acessórios. Eu não posso fazer acessórios para viver. LOL Meu pai que faz alguns dos meus acessórios, eu estou aprendendo pouco a pouco observando-o. Eu também consigo alguns dos meus acessórios com várias pessoas.



6)E ainda sobre as roupas, qual foi a mais difícil que você teve que fazer? Ou a que mais te deu dor de cabeça.

Warrior Yuna (Final Fantasy X-2). Foi a minha primeira roupa de malha, e foi complicado costurar todas as partes elásticas, e ter certeza que tudo se ajustava bem no meu corpo.


7)Você tem algum cosplay em mente que você possa nos contar?

Atualmente eu estou pensando em fazer a roupa da Bayonetta.


8)Já que você é aspirante a modelo, você acha que cosplay e moda estão de alguma forma relacionados?

Cosplay e moda são duas coisas diferentes, na minha opinião. Cosplay é mais se imaginar com a roupa, enquanto tenta capturar a atitude certa do personagem. Entretanto, se alguém vai ser modelo para algum tipo de moda, você também tem que sentir o “personagem” em você enquanto tenta mostrar ao mercado o tipo de moda que o designer quer vender.

Mas é só a minha opinião. Pelo menos cosplay ajuda você a se sentir mais confortável na frente das câmeras!


9)Tem algum cosplayer que você admire?

Omi Gibson

10)Que tipo de música você gosta de ouvir?

Eu amo todos os tipos de música! Mas eu não sou muito fã de música country.


11)Você gosta de vídeo-games? Se sim, qual seu favorito (ou favoritos)?

Eu AMO vídeo-games. Eu tenho muitos favoritos, mas eu realmente amo a série Final Fantasy e também No More Heroes.



12)Quais animes que você gosta? E quais você tem assistido atualmente?

Meu animes favoritos são Black Lagoon, Tengen Toppa Gurren Laggan, e Death Note. Eu não estou assistindo nenhum anime agora, mas eu quero poder assistir o Macross Frontier.


13)O que a sua família e amigos pensam do seu hobby?

Minha família e amigos apoiam o meu hobby. Meu padrasto e irmão amam anime e vídeo-games, e minha mãe quer fazer cosplay comigo algum dia. A maioria dos meus amigos querem, ou são cosplayers.


14)Quais são seus hobbys além do cosplay?

Eu adoro comprar e viajar o mundo. Eu também amo fotografia, e eu estou tentando ficar melhor nela a cada dia. Também gosto de sair com meus amigos.


15)Você tem muitos fãs fora dos EUA?

Eu não tenho “fãs” for a dos EUA. Eu realmente não os vejo como fãs, mas sim como um amigo que eu ainda não conheci.


16)Para finalizar, deixe uma mensagem para os seus fãs.

Obrigada pelo apoio! Continuem sorrindo, e espero que possamos nos encontrar um dia!

Nenhum comentário:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails