10 dezembro 2009

Cosplay Interview: Erioru

Time for another interview, this one is kinda special since Erioru did her best trying to answer all the questions even if she said her english wasn't that good. Enjoy!




1)Please introduce yourself a little.

I'm Erioru, cosplayer from Thailand. Nice to meet you all ^^~.


2)When did you start cosplaying? And how was the feeling in the first event you went as a cosplayer?

I have been cosplaying since June 2006 as Ishida Uryu from Bleach with my two close friends. I felt very excited but really have fun cause it was my first time to cosplay. In that time,I didn't know how to make props and make up so it was my first step for me to learn about how to cosplay.


3)What is important for a character so you decide to cosplay her?

You may not believe me if I tell you that I'm cosplaying as boy charactores more than girls! Ha Ha~. The important reason for me to choose charactores are:

1.This character is from anime or game I'm peak.
2.I love him/her


4)So far what is your favorite costume so far?

1. Shidou Hikaru from Magic Knight Rayearth. I really love this series and I won 1st prize team cosplay when I cosplayed this.

2. Choun from Koihime Musou.



5)You have any future cosplays in mind that you can tell us?

Lamda Delta from Umineko no Naku Koro Ni
XiaQiao from Dynasty warriors 5
Fujiwara no Takamichi from Harukanaru toki no nakade
Marcel from Angelique SP 2


6)You have any cosplayers you admire?

Of cause! Reika-san, japanese cosplayer is the most favorite cosplayer for me. She always cosplay as males charactores from Koei game series such as Dynasty Warriors, La Corda d'Oro, Harukanaru toki no nakade and Sengoku Basara series. Her make-up skill is very adorable and she is very handsome.She is my inspiration for cosplay.

Another person is Kube_Maru, my friend, cosplayer from Thailand. She is very Shota. I like shota type , Ha Ha.


7)What kind of music you like to listen?

I like to listen anime and game music ^^~.
My favorites are Arrival tears, Endless tears, Lunatic tears from 11 eyes andmineko no naku koro ni.


8)You like video-games? If yes, what is your favorite (or favorites)?

I like to play OTOME game (girl's game) such as Tokimeki GS 1+2, Harukanaru toki no nakade series, La corda d'oro series, Angelique series ^^ ,and some yaoi games Ha Ha~.
Anoter series I love is Dynasty Warrors series and Samurai Warriors series.



9)And animes, which ones are your favorites and which ones you're watching now?

I watches many series. ^^~ My friends always tells me that I'm Otaku HaHa ~. The favorite series (this time) are 11 eyes, Umineko no naku koro ni and Kiddy Girl-And.


10)What your family and friends think about your hobby?

My family don't support me to cosplay T3T""". But my close friends always surprised when I cosplay cause it's very different from my real personality ^^~.


11)You have any hobby besides cosplay?

Watching anime, Playing games, Reading Manga and Shopping.


12)You ever cosplayed overseas? If no, would you like to?

No, but I wish to go if I have a chance.


13)To finish, please leave a message to your fans who likes your cosplays.

My fans o___________O""!!! I'm very surpsied cause I think I'm not cosplaying good enough to have my fans Ha Ha ~. But I appreciate to know that some people like my cosplay ^3^~. I'll try to do my best!

--

Versão em Português:



1)Conte-nos um pouco sobre você.

Eu sou Erioru, cosplayer da Tailândia. Prazer em conhecer todos vocês ^^~.


2)Quando você começou a fazer cosplay? E como você se sentiu quando foi de cosplay ao evento.

Eu faço cosplay desde Junho de 2006 como Ishida Uryu do Bleach com meus dois amigos. Eu fiquei muito empolgada mas me diverti muito porque era minha primeira vez com cosplay. Naquela época eu não sabia como fazer acessórios ou maquiagem então foi o meu primeiro passo para aprender como fazer cosplay.


3)O que é importante em um personagem para que você decida fazer o cosplay dela?

Você pode não acreditar se eu disser que eu estou fazendo mais cosplays de personagens meninos do que meninas! Ha Ha~. O que é importante para eu escolher esses personagens são:

1.Esse personagem ser de um anime que eu adoro.
2.Eu gostar dele/dela.


4)Qual o seu cosplay favorito até hoje?

1. Shidou Hikaru do Magic Knight Rayearth. Eu realmente amo essa série e ganhei o primeiro lugar com meu grupo quando fiz cosplay dela.

2 .Choun from Koihime Musou.


5)Você tem algum cosplay em mente que você possa nos contar?

Lamda Delta do Umineko no Naku Koro Ni
XiaQiao do Dynasty warriors 5
Fujiwara no Takamichi do Harukanaru toki no nakade
Marcel do Angelique SP 2



6)Tem algum cosplayer que você admire?

Lógico! Reisa-san, ela é a minha cosplayer favorita do Japão. Ela sempre faz cosplays de personagens masculinos dos jogos da Koei como Dynasty Warriors, La Cord d'Oro, Harakanaru toki no nakade e Sengoku Basara. As maquiagens dela são adoráveis e ela é muito bonita. Ela é a minha inspiração pra cosplay.

Outra pessoa é a Kube_Maru, minha amiga da Tailândia. Ela é muito Shota. Eu gosto do tipo shota. Ha ha.


7)Que tipo de música você gosta de ouvir?

Eu gosto de ouvir música de anime e jogos. ^^~
Minhas favoritas são Arrival tears, Endless tears, Lunatic tears do 11 Eyes e Umineko no naku koro ni.


8)Você gosta de vídeo-games? Se sim, qual seu favorito (ou favoritos)?

Eu gosto de jogos OTOME (jogos para garotas) como Tokimeki GS 1+2, a séie Harakanaru toki no nakade, a série La corda d'Oro, Angelique^^, e alguns jogos yaoi. Ha Ha~
Outras séries que eu amo são Dynasty Warrior e Samurai Warriors.


9)E animes, quais que você gosta? E quais você tem assistido atualmente?

Eu assisto muitas séries. ^^~ Meus amigos sempre falam que eu sou Otaku HaHa~. Minha série favorita (atualmente) é 11Eyes, Umineko no naku koro ni e Kiddy Girl-And.


10)O que a sua família e amigos pensam do seu hobby?

Minha família não me apóia em fazer cosplay. T3T”””. Mas meus amigos mais próximos sempre ficam surpresos quando eu faço cosplay porque é muito diferente da minha personalidade. ^^~


11)Quais são seus hobbys além do cosplay?

Assistir anime, jogar jogos, ler mangá e fazer compras.



12)Você já fez cosplay fora da Tailândia? Se não, você gostaria?

Não, mas eu gostaria de ir se tivesse a chance.


13)Para finalizar, deixe uma mensagem para os seus fãs.

Meus fãs o___________O””!!! Eu estou surpresa porque eu acho que eu não estão fazendo cosplay tão bem assim para ter fãs. Ha Ha~. Mas eu fico agradecida em saber que tem pessoas que gostam dos meus cosplays ^3^~. Eu vou tentar fazer o meu melhor!

2 comentários:

Matsuri disse...

ELA FEZ COSPLAY DO MIKOTO E DA HINAGIKU o__o ...ganhou meu eterno respeito. (e ainda é muito simpática!)

plumoon disse...

LOVE HER *_*

omg! all costumes are perfect \o/

great interview!

:)

kissessssss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails