15 dezembro 2009

Cosplay Interview: Cvy

This one won't be needing any introduction because anything I say won't be close enough to express how much I appreciate her works as a cosplayer.




1)Please introduce yourself a little.

My internet alias is Cvy. I am working as a full-time multimedia designer. I love creative stuffs and designing.


2)When did you start cosplaying? And how was the feeling in the first event you went as a cosplayer?

Started cosplaying back in 2003. It was my love for Naruto's Gaara that got me into cosplay. So I attended my first event as Gaara, it was extremely overwhelming, I was trembling in terror and excitement because flood of people came up to me and my partner for photos (even though I don't do him any justice T_T), and I made so many friends who had the same interest.


3)What is important for a character so you decide to cosplay him/her?

I have to intensely like the character or series, the second step in deciding if I would cosplay is my physique. Like say, I can't cosplay a muscular tall man when I'm petite in size.


4)So far what is your favorite costume so far?

Hm.. difficult question, I like most of my costumes XD


5)The Noah's Ark Circus shoot were awesome, there was any stressful moments before or during the photoshoot?

We couldn't think of any suitable location for a circus theme. So we decided on a makeshift 'studio' in Lenneth(Black)'s house as is big enough to accommodate 9 cosplayers. But there were only 3 days before the shoot and we have to buy cloths and accessories and setup everything and consult our photographers about the lighting. Is a definite stress-out before it. But it was all worth it, we had so much fun during the shoot.



6)Your Steampunk White Rabbit, could you tell more about the whole process in making him? It's just too much awesomeness packed in one character alone!

I came to know about steampunk when i read this book called 'Scar Night'. Couple of years later I started my research, looked for resources and materials, designing my character.. it was not easy. I actually applied a lot of crafting, drafting, sewing and everything I've experienced in my past cosplays into here! Some progress shots : here.







7)You have any future cosplays in mind that you can tell us?

I love HunterxHunter and I've always wanted to cosplay a character from it, hopefully next year I'll be able to do it.


8)You have any cosplayers you admire?

A lot XD I admire anyone who spent full efforts in creating a costume/prop and a successful portrayal, and that includes a lot of my friends already!


9)What kind of music you like to listen?

Alternative rock. Like Muse, The Cardigans, Lovedrug, The Vines etc


10)You like video-games? If yes, what is your favorite (or favorites)?

Kingdom Hearts, Shadow Hearts, Final Fantasy (all of it), Ace Attorney, Ouendan etc


11)And animes, which ones are your favorites and which ones you're watching now?

Blade of the Immortal(Manga), 12 Kingdoms, Black Butler, HunterxHunter, Seirei no Moribito, Soul Eater... I could name so many. I'm currently watching Gintama.


12)What your family and friends think about your hobby?

They think is cool, I hope XD



13)You have any hobby besides cosplay?

Designing and photography.


14)You ever cosplayed overseas? If no, would you like to?

I cosplayed Ciel in a Taiwan event last year and it was amazing, the culture is so different from us and our local scene have so much to pick up from them. The people were so friendly, polite and well-mannered!


15)To finish, please leave a message to your fans who likes your cosplays.

I don't have fans! I just happen to have watchers who like my works XD But I appreciate it a lot and I can't say how much I thank them for even viewing my posts.


--

Versão em Português:



1)Conte-nos um pouco sobre você.

Meu nick na internet é Cvy. Eu trabalho como designer de multimédia. Eu amo coisas criativas e design.


2)Quando você começou a fazer cosplay? E como você se sentiu quando foi de cosplay ao evento.

Eu comecei a fazer cosplay em 2003. Foi o meu amor pelo Gaara do Naruto que me fez fazer cosplay. Então eu fui ao meu primeiro evento como Gaara, foi extremamente avassalador. Eu estava tremendo de terror e excitação por causa da quantidade de pessoas que vieram pra cima de mim e da minha dupla para tirar fotos (mesmo que eu não faça justiça alguma a ele T_T), e eu fiz muitos amigos que tinham o mesmo interesse.


3)O que é importante em um personagem para que você decida fazer o cosplay dele/dela?

Eu tenho que gostar intensamente do personagem ou da série, o segundo passo é decidir se eu vou fazer o cosplay é o meu físico. Digamos, eu não posso fazer cosplay de um homem alto e forte quando eu sou do tipo magrinha.


4)Qual o seu cosplay favorito até hoje?

Hm... pergunta difícil, eu gosto de todas as minhas roupas XD


5)As fotos do Noah's Ark Circus foram sensacionais, teve algum momento estressante durante o photoshoot?

Não não conseguiamos achar nenhum local ideal para o tema do circo. Então nós decidimos usar um “estúdio” na casa da Lenneth (Black) que é grande o bastante para acomodar 9 cosplayers. Mas só tinhamos 3 dias antes das fotos e nós tinhamos que comprar os tecidos e acessórios e ajeitar tudo e consultar nossos fotógrafos sobre a luz. Foi definitivamente estressante antes das fotos. Mas valeu a pena, nós nos divertimos muito durante as fotos.


6)O seu Steampunk White Rabbit, você poderia falar mais sobre o processo de criação dele? É muita perfeição junta em um só personagem!

Eu fiquei sabre sobre o steampunk quando eu li esse livro chamado 'Scar Night'. Alguns anos depois eu comecei a minha pesquisa, procurei por recursos e materiais, fiz o design do meu personagem, não foi fácil. Na verdade eu apliquei muito artesanato, elaboração, costura e tudo o que eu aprendi nos meus cosplays aqui! Algumas fotos do progresso : aqui.


7)Você tem algum cosplay em mente que você possa nos contar?

Eu amo HunterxHunter e eu sempre quis fazer um personagem dele, com sorte ano que vem eu poderei fazer.



8)Tem algum cosplayer que você admire?
Muitos XD Eu admiro qualquer um que dedique-se de verdade em criar uma roupa/acessório e um visual com sucesso, e isso inclui já muito dos meus amigos!


9)Que tipo de música você gosta de ouvir?

Rock alternativo. Como Muse, The Cardigans, Lovedrug, The Vines etc


10)Você gosta de vídeo-games? Se sim, qual seu favorito (ou favoritos)?

Kingdom Hearts, Shadow Hearts, Final Fantasy (todos), Ace Attorney, Ouendan etc



11)E animes, quais que você gosta? E quais você tem assistido atualmente?

Blade of the Immortal(Manga), 12 Kingdoms, Black Butler, HunterxHunter, Seirei no Moribito, Soul Eater... Eu poderia falar tantos. Atualmente eu estou assistindo Gintama.


12)O que a sua família e amigos pensam do seu hobby?

Eles acham legal, eu espero XD


13)Quais são seus hobbys além do cosplay?

Design e fotografia.

14)Você já fez cosplay fora do país? Se não, você gostaria?

Eu fiz cosplay do Ciel no evento em Taiwan no ano passado e foi sensacional, a cultura é tão diferente da nossa e nós temos que aprender tanto com eles. As pessoas eram amigáveis, educadas e bem comportadas!


15)Para finalizar, deixe uma mensagem para os seus fãs.

Eu não tenho fãs! Eu apenas tenho admiradores que gostam dos meus trabalhos XD Mas eu apreciou muito e não posso dizer o quanto eu agradeço eles por virem os meus posts.

2 comentários:

Anônimo disse...

Ela (é menina mesmo né?) fica uma gracinha fazendo cosplay de menininhos, nho. Estão muito bem feitos e a maioria das fotos está acima da media :3

:: Luthy Lothlorien :: disse...

Ela é mesmo uma gracinha!! *__* Adorei os cosplays dela!
E se olhar so as fotos sem ler o texto, realmente da pra confundir com menino xD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails