20 dezembro 2009

Cosplay Interview: blacklash90

I wonder if these small introductions are still necessary, especially when most of the time I just fanboy over these gorgeous cosplayers. Jo is no different, she has such gorgeous pictures and her expressions in each cosplay are so epic! Hope everyone enjoys.

blacklash90 deviantArt: http://blacklash90.deviantart.com/



1)Please introduce yourself a little.

Call me Jo!

Jo is Chinese, stays in little Singapore and loves chocolate.

I am a vivid dreamer who is born in the reign of the Scorpio.
And happily, i just turned a quarter of a century not too long ago. (:
Fantasy is something that i enjoy very much, i love all forms of it and it never fails to amaze me on how each person receives and expresses it.
To me, the imagination is a wonderment of it's own.
I draw, write poems and dance.
Cameras excite me and I love being in the moment of captured time.
Unicorns and mermaids are my absolute favorite creatures.


2)When did you start cosplaying? And how was the feeling in the first event you went as a cosplayer?

I procrastinated for 2 years before starting this year itself, 31st January 2009.
It was an event named SOYA held in a local polytechnic and i went as Female Archer Rin, which was a fanart version of
Rin Tohsaka in a servant form as Archer. Link to the Archer Gallery
--

It was all terrifying and exhilarating at the same time!
I remembered clearly i refused to step out of the taxi the moment we reached the school, even though i was in full costume.
It took a couple of nudging and threats before i stuck a foot out and walked into the fray.
I was nervous.
It felt like the ballet exam in Grade 7 all over again. The one which we performed solo in front of a foreign examiner.
Crucial and weary.
The fear melted away after i struck my first pose and held my fuchins for the ring of photographers that gathered.
It was simply, rewarding.


3)What is important for a character so you decide to cosplay him/her?

It's definitely the personality, it's design and style and most importantly on whole how much the character appeals to me sometimes how
much he/she relates to myself as well.
I believe it's the affinity with the bond when you start to love the character, that something special.
Another element is suitability. I take this very seriously as i do not want to bring disappointment or discontentment to the fans of the original character.



4)So far what is your favorite costume so far?

The lady in the red dress, Ada Wong from Resident Evil 4


5)Could you tell us more about your latest cosplay, Lady Sio? How you meet the character, what took you to cosplay her, etc..

It was all his fault. It was!
He found it and he said, watch it. Which i did and I LOVED IT.
A LITTLE TOO DARN MUCH. Ha-ha.

The sequel to the anime was called Afro Samurai, Resurrection.
It a masterpiece just as the first set was.
I was hell down smitten when she shone in the rain with her hair all flying in the wind and all you could see was her absolutely purple lips.
An almost crazy costume, a beautiful terrifying creature that breathes seduction and lethal poison. Ha-ha!
It's fatal attraction.



6)You have any future cosplays in mind that you can tell us?

8)
In no particular order, Sode No Shiraiyuki : Zanpaktou Bleach, Lightning/Fung :FF13, Yoko :Tengen Toppa Gurren Lagaan & hopefully with all my might I'll try, Sesshoumaru Sama : Inuyasha.


7)You have any cosplayers you admire?

Oh yes!
JO has many! In no particular order as they are all such amazing talents!

Singapore
- Shizuka
- Holydust
- Cvy
- Lenneth
- Kanasaii

China
- Miyoc Sama

Brazil
- Yukilefay

Her Ada, gave me the push to do mine.


8)What kind of music you like to listen?

An odd collection and old stuff.
Michael Jackson and Ayumi Hamasaki sends electric vibes and make my day all the time (:


9)You like video-games? If yes, what is your favorite (or favorites)?

I do but i don't really play them, i love watching my sweetie play them though.
He's really good with games.
The graphics, music and artwork really amaze me. These people deserves more credit!

But, if i had to pick one it's definitely World of Warcarft.
For such beautiful artwork and rich storyline.



10)And animes, which ones are your favorites and which ones you're watching now?

Favourites:

1. Inuyasha
2. Tengen Toppa Gurren Lagaan
3. Afro Samurai
4. Burst Angel, Bakuretsu Tenshi
5. Bleach

Watching:

1. Dgrayman
2. Code Geass
3. Macross Frontier
4. Claymore


11)What your family and friends think about your hobby?

My dad loves it.
Although he isn't very vocal about it, but he smiles and that speaks a thousand already (:
I am really blessed, my childhood friends (whom which do not cosplay) supports me fully and they are really piped up
when i tell them about my next cosplay. And they just love looking at the pictures afterwards.

My loving boyfriend who is like the night sky that lights up all the stars each night?
He deserves so much more credit.
I would still have been procrastinating if not for that surprise that moved me so greatly that i knew i had to start cosplay. Now or never was what he said!
We made swords together, cracked our poor brains together and made beautiful pictures together.

Thank you my love, i would have nothing of not for you and your love.

P.S.: He's on DA too! Link


12)You have any hobby besides cosplay?

- Drawing
- Dancing and hitting the clubs
- Shopping
- Poetry
- Swimming
- Reading fantasy fiction
- Watching documentaries


13)You ever cosplayed overseas? If no, would you like to?

Oh yes please!
I haven't cosplayed out of little Singapore yet, but next year i will be starting with Malaysia!
And hopefully one day, Japan!

And yes for the EPIC PHOTOSHOOT LOCATIONS too! /laughs


14)To finish, please leave a message to your overseas fans.

I have fans?
Wow, I am truly honored.

Thank you for all your hits, compliments and on DA, all the +favs & +watches.
I read and reply everyone of them because to me it's really something which is heartfelt and myself included love showing appreciation
when i see a masterpiece at hand. Keep 'em coming.

May the best in life find you always. (:


--


Versão em Português:



1)Conte-nos um pouco sobre você.

Me chame de Jo!

Jo é chinesa, vive um pouco em Cingapura e adora chocolate.

Eu sou uma sonhadora que nasceu no signo de Escorpião.
E com orgulho, eu acabei de completar um quarto de século não muito tempo atrás. (:
Fantasia é algo que eu gosto muito, eu amo todas as formas dela e nunca canso de me surpreender como cada pessoa a recebe e a expressa.
Para mim, a imaginação é uma maravilha única.
Eu desenho, escrevo poemas e danço.
Câmeras me excitam e eu adora estar no momento em que a foto é capturada.
Unicórnios e serias são com certeza minhas criaturas favoritas.


2)Quando você começou a fazer cosplay? E como você se sentiu quando foi de cosplay ao evento.

Eu enrolei por 2 anos começando esse ano, 31 de Janeiro de 2009.
Foi num evento chamado SOYA num politécnico e eu fui como a Female Archer Rin, que é um fanart da Rin Tohsaka na forma do servo Archer. Link para a a galeria da Archer

--

Foi amedrontador e hilariante ao mesmo tempo!
Eu me lembro claramente que eu me recusei a sair do táxi no momento que nós chamos ao colégio, mesmo eu já estando toda arrumada.
Foi necessário alguns puxões e ameaças antes que eu desse um passo pra for a e entrasse na briga.
Eu estava nervosa.
Parecia com o exame de ballet da 7a série novamente. No qual nós fizemos um solo na frente de um juiz estrangeiro.
Crucial e exaustivo.
O medo se foi depois que eu fiz a primeira pose para o círculo de fotógrafos que se aproximaram.
Foi simplesmente, recompensador.


3)O que é importante em um personagem para que você decida fazer o cosplay dele/dela?

Definitivamente a personalidade, o design e o estilo e o mais importante num todo como o personagem me agrada e as vezes como ele/ela se parece comigo também.
Eu acredito que a afinidade é o que une quando você começa a se apaixonar pelo personagem, aquele algo especial.
Outro elemento é se eu vou me adequar. Eu levo isso muito a sério já que eu não quero trazer desapontamento ou descontentamento para os fãs do personagem original.


4)Qual o seu cosplay favorito até hoje?

A dama de vestido vermelho, Ada Wong do Resident Evil 4.


5)Você poderia nos contar mais sobre o seu último cosplay, Lady Sio? Como você conheceu a personagem, e o que levou você a fazer cosplay dela, etc...

Foi tudo culpa dele. Foi!
Ele achou e ele disse, assiste. E eu fiz e AMEI.
ATÉ UM POUCO DEMAIS. Ha-ha.

A continuação do anime se chama Afro Samurai, Resurrection.
É uma obra-prima assim como o primeiro foi.
Foi uma porrada quando ela brilhava na chuva com os cabelos voando ao vendo e tudo o que você podia ver eram aqueles lábios roxos.
É uma roupa quase insana, uma criatura terrível e linda que exala sedução e veneno mortal.
Ha-ha!
É atração fatal.



6)Você tem algum cosplay em mente que você possa nos contar??

8)
Em nenhuma ordem, Sode no Shiraiyuki: Zanpaktou Bleach, Lightnin/Fung: FF13, Yoko: Tengen Toppa Gurren Lagaan & com todas as minhas forças eu vou tentar, Sesshoumaru Sama: Inuyasha.


7)Tem algum cosplayer que você admire?

Ah sim!
JO tem muitos! Em nenhuma ordem já que todos são incrivelmente talentosos!

Cingapura
- Shizuka
- Holydust
- Cvy
- Lenneth
- Kanasaii

China
- Miyoc Sama

Brazil
- Yukilefay

A Ada dela, me deu o empurrão para fazer a minha.


8)Que tipo de música você gosta de ouvir?

Uma coleção de coisa estranha e antiga.
Michael Jackson e Ayumi Hamasaki mandam impulsos elétricos e tomam conta do meu dia inteiro. (:


9)Você gosta de vídeo-games? Se sim, qual seu favorito (ou favoritos)?

Sim mas eu não jogo eles, eu adoro ver o meu querido jogar eles.
Ele é muito bom nos jogos.
Os gráficos, música, artwork realmente me encantam. Essas pessoas merecem mais crédito!

Mas, se eu tiver que escolher um é definitivamente World of Warcraft.
Pela artwork linda e a história bem rica.


10)E animes, quais que você gosta? E quais você tem assistido atualmente?

Favoritos:

1. Inuyasha
2. Tengen Toppa Gurren Lagaan
3. Afro Samurai
4. Burst Angel, Bakuretsu Tenshi
5. Bleach

Assistindo:

1. Dgrayman
2. Code Geass
3. Macross Frontier
4. Claymore



11)O que a sua família e amigos pensam do seu hobby?

Meu pai ama.
Apesar dele não falar muito sobre, mas ele sorri e isso já vale mais que mil palavras (:
Eu sou realmente abençoada, meus amigos de infância (que não fazem cosplay) me apóiam totalmente e eles ficam empolgados quando eu falo sobre o meu próximo cosplay. E eles adoram ver as fotos depois.

Meu querido namorado que é como o céu noturno que acende todas as estrelas toda a noite?
Ele merece muito mais crédito.
Eu ainda estaria enrolando se não fosse aquela surpresa que mexeu tanto comigo que eu sabia que eu tinha que começar a fazer cosplay. É agora ou nunca foi o que ele disse!
Nós fizemos espadas juntos, rachamos a cabeça juntos e fizemos lindas fotos juntos.

Obrigado meu amor, eu não teria absolutamente nada se não fosse por você e o seu amor.

P.S.: Ele está no DA também! Link


12)Quais são seus hobbys além do cosplay?

- Desenhar
- Dançar e ir para as boates
- Compras
- Poesia
- Natação
- Ler ficção
- Assistir documentários


13)Você já fez cosplay fora do país? Se não, você gostaria?

Sim por favor!
Eu ainda não fiz cosplay for a da pequena Cingapura, mas no próximo ano eu irei começar na Malásia!
E com sorte um dia, Japão!

E sim para LOCAÇÕES ÉPICAS PARA PHOTOSHOOT também! /ri


14)Para finalizar, deixe uma mensagem para os seus fãs.

Eu tenho fãs?
Wow, eu estou muito honrada.

Obrigado a todos pelos acessos, elogios e no DA, todos os +favs & +watches.
Eu leio e respondo a todos porque para mim é algo muito sincero e eu também gosto de mostrar minha apreciação quando eu vejo uma obra de arte. Continuem mandando.

Que o melhor da vida sempre esteja com vocês. (:

2 comentários:

:: Luthy Lothlorien :: disse...

Pô, muito legal essa entrevista!! Essa menina é muito legal, parece ser o tipo de pessoa com quem você iria com certeza criar uma forte amizade! Show de bola.
E ela fala em terceira pessoa! Huahuahaua "Jô gosta de cosplay! xD LOL
Ela parece muito apaixonada pelo namorado, né... Maneiro isso, poucas pessoas dão valor assim aos relacionamentos.
Ela faz uns cosplays lindos demais!! E so começou esse ano!! Foda!! \o/
Além dessa de valorizar o namorado, há mais três em comum com ela: o hobby de assistir documentários, o pai gostar dos cosplays, e Bleach como um dos animes preferidos =P
Show! \o/

plumoon disse...

she is amazing! *-*

im in love <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails